close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סודו של הזית הצגה באווירה תנכי"ת

מערכת שורשיד אלול, תשעא13/09/2011

רענן זיו- מבכירי הבובנאים בארץ מעלה הצגה חדשה, הזית. ארץ ארץ ישראלית...

תגיות:
מתוך ההצגה
צילום: רענן זיו

החברים מגבעה שבע שאלתיאל ועוד...
רענן זיו הוא מותיקי הבובנאים במגזר הדתי. ארבע עשרה שנים בתחום עם רקורד של למעלה מאלף מאתיים הופעות. רענן כתב והפעיל בובות בתוכניות הכי נחשבות. החל מהחברים בגבעה 7 של ערוץ 7 דרך רכבת המצוות של נצוצות הפלא ופלא לימוד זכות ולאחרונה גם עם התוכנית המצליחה לילה טוב של ערוץ מאיר לילדים שם רענן מפעיל את שאלתיאל חביב הילדים. (וכותב חלק מהסיפורים)

הצגה ארצישראלית תנכי"ת.
ההצגה סודו של הזית סימנה את המעבר מבובות החוטים לבובות הענקיות. רענן מסביר לשורש שהבובות הגדולות הן הומוריסטיות יותר ואפשרו לי לבטא את הקו שלי שמאחד הומור עם חיבור חזק למקורות. רציתי לכתוב הצגה באווירה תנכ"ית. באותו זמן למדתי תסריטאות בבי"ס מעלה בסדנה של הרב מרדכי ורדי על אדפטציה לסיפורים. היה שם סיפור הג'ארה. אגדת עם איטלקית על גלגוליו של כד. מייד כשקראנו אמרתי בכיתה שהסיפור הזה מאוד מתאים לתאטרון בובות ושאני אעשה ממנו הצגה וכך אכן היה. הסיפור עבד על העיקרון הקומי של אדם טיפש שמסבך את עצמו שוב ושוב בצרות עקב אופיו הבעייתי. זה היה נראה לי מוטיב של חורבן. בניתי שני סיפורים על אנשים שמתנהגים בצורה מטופשת- שלחתי אותם לזמן החורבן ואת האנשים שמתנהגים נכון לתקופה שלנו- תקופת הכנה לגאולה. ההצגה בעצם מספרת על עץ זית בנחלת שבט אשר היא מתחילה בזמן החורבן כאשר התנהגות לא טובה של האנשים סביב מסלקת את הברכה המופלאה "טובל בשמן רגלו" ואילו בזמננו שני ילדים אחד בעל מום ואחד רגיל משתפים פעולה במשחק מחבואים, מוצאים את הגרעין העתיק ומחזירים את הברכה לגליל.

ההצגה הצליחה מאוד במגזרים רחבים החל מתלמודי התורה של חסידות גור ונדבורנא דרך יישובי ישע ורשת אורות ואפילו לקהל לא דתי במלונות ים המלח.

התנכיות שבה כובשת. ההצגה מעבירה מסר חזק של אהבת חינם בצורה מאוד קלילה והומוריסטית וזה מה שאני אוהב לעשות בעצם.

בלוזיזסט בשירות התורה
את המוזיקה המיוחדת של ההצגה כתב ענבר צברי שהוא אמן שמגיע בכלל מעולם הבלוז. אך העבודה שלו עם גיטרה אקוסטית נראתה לרענן מאוד מתאימה. מה שיצא היא מוסיקה שקטה ונוגעת ללב שמייצרת אווירה כפרית- ים תיכונית.

כעת ההצגה במחיר מבצע לחודשים תשרי חשוון:
להזמנות: 0523930084

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה